اولین طرفداران پارسا پیروزفر

پارسا پیروزفر بازیگر سینما و تلویزیون، کارگردان ، مدرس تئاتر، مترجم ، نمایشنامه‌نویس، و نقاش ایرانی است

اولین طرفداران پارسا پیروزفر

پارسا پیروزفر بازیگر سینما و تلویزیون، کارگردان ، مدرس تئاتر، مترجم ، نمایشنامه‌نویس، و نقاش ایرانی است

اولین طرفداران پارسا پیروزفر

وب سایت : www.parsapirouzfar.com
صفحه اینستاگرام : parsapirou@
صفحه توییتر: www.twitter.com/parsapirouzfar
صفحه فیس بوک : www.facebook.com/parsapirouzfarart
صفحه IMDB:
https://www.imdb.com/name/nm0685277
پیج اینستاگرام وبلاگ : parsapirofan@

آخرین نظرات

۱۱ مطلب در مهر ۱۴۰۰ ثبت شده است

شخصی

ابتدا نام گزینه های کاندیدای بازیگری در فیلم را فهرست وار مرور می‌کنیم:

بازیگران مرد

–رضا کیانیان
–خسرو شجاع زاده
–خسرو شکیبایی
–آتیلا پسیانی
–ابوالفضل پورعرب
–ایرج نوذری(گزینه نهایی در تولید اولیه فیلم)
–پارسا پیروزفر
–فرهاد جم
–جمشید هاشم پور
–علیرضا شجاع نوری(گزینه نهایی در تولید ثانویه)

بازیگران زن
–سوگند رحمانی(گزینه نهایی در تولید اولیه فیلم)
–عاطفه رضوی
–مهناز افضلی
–شقایق فراهانی
–بهاره رهنما
–هدیه تهرانی
–زهرا مستوفی(گزینه نهایی در تولید ثانویه)

شریفی نیا می گوید: از بین بچه های تئاتر، موسیقی و نقاشی هر کس که به نظرم می رسید به درد کار بخورد انتخاب می کردم. البته بیشتر معطوف شدیم به تئاتر.

وی ادامه می دهد: از بین بچه هایی که سینما کار نکرده بودند رضا کیانیان مدنظرم بود. او تئاتری کار کرده بود به نام “ازدواج آقای می سی سی پی” و به نظرم بازیگر پرقدرتی می آمد. ایشان برای نقش اول “روز واقعه” تست گریم هم شد. بعد از آن در تئاتر خسرو شجاع زاده را دیدیم که قبلا هم با بیضایی کار کرده بود و قرار شد ایشان نقش اصلی را بازی کند.شریفی نیا خاطرنشان می سازد: با خسرو شکیبایی هم صحبت کردیم ولی خیلی راحت گفت: من از عهده این نقش برنمی آیم. در مرحله بعد آتیلا پسیانی را تست زدیم…ابوالفضل پورعرب را هم در یکی از نمایشها دیده بودیم و او هم تست گریم شد.

این چهره که در این سالها به عنوان مسئول انتخاب بازیگر شهرت فراوانی به هم زده می افزاید: ایرج نوذری هم دیگر گزینه ما بود. ایرج آن زمان به عنوان پسر منوچهر نوذری در دفتر محمدرضا هنرمند برای بازی در فیلم “عروس” بهروز افخمی انتخاب شده بود و بنا بود نقش اصلی را بازی کند اما ما پورعرب را به افخمی دادیم و نوذری را به پروژه خودمان آوردیم.

شریفی نیا در ادامه درباره تولید ناموفق اول بار “روز واقعه” می گوید: در نهایت ایرج نوذری برای نقش اصلی قطعی شد اما کار را با سکانسهای دیگری شروع کردیم و نوبت به ایرج نوذری نرسید تا اینکه کار دوباره متوقف شد.

شریفی نیا ادامه می دهد: در آن هنگام ۲۰ دقیقه ای هم فیلم گرفته شد و یک ماهی درگیر فیلمبرداری بودیم. سوگند رحمانی نقش اصلی زن را بازی می کرد و مهدی فتحی نیز نقشی را که در نسخه نهایی عزت ا.. انتظامی بازی کرد. اصغر همت، رضا فیاضی، سروش خلیلی و تعدادی از بازیگران تئاتر هم در کار بودند. تورج منصوری فیلمبردار بود و ۲۰ دقیقه ای که گرفته شد خیلی بهتر از نسخه اصلی است.این بازیگر درباره شروع دوباره کار و گزینه های تازه بازیگری اظهار می دارد: کار دو سالی متوقف بود و اکیپ قبلی از دست رفت. سوگند رحمانی به آمریکا رفت و آن ۲۰ دقیقه هم بلااستفاده ماند.

شریفی نیا می افزاید: در مرحله دوم پارسا پیروزفر را برای نقش اصلی معرفی کردم و تست زدیم. بعد فرهاد جم را در تئاتر دیدیم. جمشید هاشم پور هم برای این نقش تست زده شد اما در نهایت نقش به علیرضا شجاع نوری رسید.

منبع عکس : سایت پارسا پیروزفر

منبع : سینما زورنال

تیزر سریال در قلب من

رویای جهانی شدن تئاتر ایران

https://namakstan.net/wp-content/uploads/2015/09/parsa-pirouzfar-2-namakstan.ir-2.jpg

با آنکه اجرای تئاتر در بیست وپنج سال اخیر پیشرفت های چشمگیری داشته اما هنوز هم تئاتر ما نتوانسته در جهان از جایگاه معتبری همانند سینمای ایران برخوردار باشد، شاید یکی از اصلی ترین دلایل آن هم به نمایشنامه نویسی برگردد که هنوز اجراهای ما با سازوکار بهتری برای ایجاد برابری هایی با ادبیات نمایشی برخوردار نشده و اگر هم غیر از این باشد، شاید این متون ترجمه نشده اند که جهان را متوجه خود سازد و شاید هم هنوز آن اراده و جزم و عزم ملی برای شکل گرفتن یک تئاتر توانمند و خلاق در سطح جهانی ممکن نشده است و از همه مهمتر اینکه بین این زبان اجرایی پیشرفته و آن متون ایرانی مجهول و مغفول هنوز هماهنگی های لازم برای به وجود آمدن یک تئاتر ایرانی ویژه تر ممکن نشده است.

به هر تقدیر، هم اهل تئاتر و هم هواداران فرهنگ و هنر ایرانی حس می کنند پتانسیل های لازم هم در اجرا و هم در زمینه نمایشنامه نویسی وجود دارد اما در یکتایی این دو شاید هنوز کوتاهی صورت گرفته که بشود در ترکیب متن و اجرا به نوعی تئاتر بی بدیل و خلاق دست یافت که کل جهان متوجه یک نوع انرژی بی بدیل از سوی اجراگران ایرانی بشوند که این جماعت نیز پس از سال ها تلاش پیوسته دارند برای خودشان از اعتبار و جایگاهی برخوردار می شوند که هم چشمگیر است و هم نوآورانه است و هم از اصالت و هویت ملی برخوردار است؛ اما هنوز یک حلقه مفقوده در این میان است که بشود در یافتن و اتکای به آن، خیلی زودتر از این پتانسیل های موجود بهره مند شد که یک تئاتر ایرانی را به تماشا گذاشت. کافی است درنگی شود به آثار کارگردانانی چون امیررضا کوهستانی، حمیدرضا نعیمی، فرهاد مهندس پور، مسعود دلخواه، محمد رضایی راد، جلال تهرانی، حمیدرضا آذرنگ، حمید پورآذری، علیرضا نادری، محمد یعقوبی، حسین کیانی، رضا ثروتی، علی اصغر دشتی، ابراهیم پشت کوهی، حامد محمد طاهری، کیومرث مرادی، محمد عاقبتی، کوروش نریمانی، پویا سعیدی و مسعود صرامی، محمد رحمانیان، افروز فروزان، زهرا صبری، همایون غنی زاده، رضا گوران، محمد مساوات، اشکان خیل نژاد، مصطفی کوشکی، علی عابدی، علی نرگس نژاد، پارسا پیروزفر، شهاب حسینی پور، جابر رمضانی، فرهاد تجویدی، محمودرضا رحیمی، هستی حسینی، رسول کاهانی، آرش دادگر، هومن رهنمون، لیلی عاج، یاسر خاسب و بسیاری دیگر که نامشان در این مجال نیامده، در همین یک ربع قرن حضور خلاقانه بر صحنه تئاتر داشته اند و در ژانرها و شیوه های گوناگونی کار کرده اند اما با این همه تلاش انگار که هنوز تئاتر ما اندر خم یک کوچه است و هنوز پا از این آستانه به جهان دیگر برای شناساندن خود برنداشته است. با آنکه دانشگاه ها و دانشکده های هنری و تئاتری بسیار زیادتر شده و در ترجمه متون نظری و نمایشی تلاش های بسیاری شده و بسیاری هم موفق به تداوم تحصیلی خود در رشته تئاتر در دیگر کشورهای صاحب تئاتر شده اند و در اکثر مواقع نیز اینان به ایران برگشته اند اما آن باروری و شور و شکوه برای تئاتر ایران ممکن نشده و هنوز به اندازه یک برگ برنده تکانه ای بی مثال برای تئاتر کشورمان رخ نداده است. با آنکه بارها امیررضا کوهستانی، آتیلا پسیانی، یاسر خاسب، حضور بین المللی داشته اند و حتی علی اصغر دشتی، امیررضا کوهستانی و حمیدرضا پورآذری در کشورهای دیگر کار مشترک تولید کرده اند و حتی کوهستانی و علیرضا کوشک جلالی چند سالی است که در آلمان یک فعال تئاتری اند و هزاران اتفاق ریز و درشت که شاید به تنهایی امیدوارکننده و کورسویی باشند برای رشد و شکوفایی تئاتر ما در سطح جهانی اما هنوز هم این حس بزرگ رقم نخورده است و ما در رویای جهانی شدن به سر می بریم. رویایی که به ناچار شدنی است و شاید در همین آغاز سده تازه خورشیدی که تداوم این مسیر با راه اندازی تالارهای خصوصی استاندارد و داشتن مراودات بین المللی در تئاتر فجر و دیگر بهانه ها و جشنواره ها و فرستادن کارهای ایرانی بیشتر به جشنواره های دیگر کشورها و داشتن مراودات تا حد تولید کارهای مشترک و بسیاری برنامه های امیدوارکننده دیگر ما را در این مسیر یاری دهد.

رضا آشفته (منتقد)

شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۰

منبع : مگ ایران

«تی تی» مسافر مراکش و دهوک شد

https://img9.irna.ir/d/r2/2021/04/20/4/164618719.jpg

فیلم سینمایی «تی‌تی» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی آیدا پناهنده در بخش مسابقه بیست و ششمین جشنواره سینمای مولف مراکش و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم دهوک در اقلیم کردستان عراق به نمایش درمی‌آید.

به گزارش ایسنا، فیلم سینمایی «تی‌تی» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی آیدا پناهنده در ادامه‌ حضور جهانی خود، در بخش مسابقه بیست و ششمین دوره جشنواره سینمای مولف مراکش و همچنین هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم دهوک در اقلیم کردستان عراق به نمایش درمی‌آید.

جشنواره سینمای مولف مراکش از تاریخ ۱۵ تا ۲۳ دسامبر ( ۲۴ آذر تا ۲ دی ماه )با رویکرد تمرکز بر سینمای مولف به مثابه سینمایی مبتنی بر هنر و اندیشه، رادیکال و ضد جریان اصلی که با نگاهی شخصی به ستایش انسان می پردازد،‌ برگزار خواهد شد.

جشنواره فیلم دهوک نیز از تاریخ  ۱۱ تا ۱۸ نوامبر (۱۷ تا ۲۰ آبان) در کردستان عراق برگزار خواهد شد. پناهنده پیش از این با دو فیلم «ناهید» و «اسرافیل» برنده جایزه‌ بهترین کارگردان این جشنواره شده بود.

«تی‌تی»، چهارمین فیلم بلند آیدا پناهنده که در نخستین حضور جهانی خود، در سی و سومین فستیوال بین‌المللی فیلم توکیو به نمایش در آمد، در ادامه تور بین‌المللی خود، ماه گذشته نیز در بخش مسابقه دوازدهمین دوره فستیوال فیلم تریپولی و بخش مسابقه بیست و ششمین دوره فستیوال فیلم زنان ژاپن آیچی که بصورت فیزیکی برگزار شدند، به نمایش درآمده است.

این فیلم با بازی پارسا پیروزفر، الناز شاکردوست و هوتن شکیبا سال گذشته در سی و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر نیز به نمایش درآمد و در سه رشته‌ی بهترین فیلمنامه (آیدا پناهنده و ارسلان امیری) بهترین فیلمبرداری (فرشاد محمدی) و بهترین آهنگسازی (علیرضا افکاری) و همچنین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران، کاندیدای دریافت سیمرغ بلورین شد. پخش جهانی فیلم سینمایی «تی‌تی» بر عهده DreamLab Films به مدیریت نسرین میرشب است.

اسامی عوامل فیلم سینمایی تی‌تی: بازیگران: پارسا پیروزفر، الناز شاکردوست، هوتن شکیبا، سودابه جعفرزاد، امیر حامد، مهدی فریضه، رضا عموزاد، هیلدا کردبچه، زینب شعبانی، هانیه کاظمی، مهرانه به‌نهاد، مهیار دانشمند، مهران نیک‌روش، پیمان رحیمی، ماهان خوش‌طبع، شاهین اطهری، سینا فغانی و...

تهیه کننده و کارگردان: آیدا پناهنده/ مجری طرح: حامد پروین‌خسروی/ فیلمنامه: ارسلان امیری- آیدا پناهنده/ مدیر فیلمبرداری: فرشاد محمدی/ طراح صحنه و لباس: امیر اثباتی/ مدیر تولید: مسعود دلیری/ صدابردار: وحید مقدسی/ آهنگساز: علیرضا افکاری/ صداگذار: بهمن اردلان/ طراح چهره‌پردازی: عباس عباسی/ تدوین: عماد خدابخش- ارسلان امیری/ برنامه‌ریز: خسرو نصیری‌خواه/ مشاور رسانه‌ای: محمد حیدری/ مدیر امور پس‌تولید: نیما دبیرزاده/ طراح جلوه‌های دیداری: وحید قطبی‌زاده/ دستیار اول کارگردان: عباس بهبودی/ عکاس: امید صالحی/ اصلاح رنگ: هوتن حق‌شناس

منبع : خبرگزاری ایسنا

پارسا پیروزفر در پشت صحنه سریال یاغی

یاغی

منبع: cinematic_life@

آنونس فیلم شکاف